سقف محفوظ

چيد آذين

سقف محفوظ

۴ بازديد
0:00
/ 8:38

 

سقف محفوظ

و جعلنا السماء سقفنا محفوظا

و آسمان را سقفي محفوظ قرار داديم

و اهم عن آياتها معرضون

ولي آنان از مطالعه در نشانه هاي آن ها اعراض مي كنند.سوره الانبياء-آيه 32

در آيه فوق، قرآن بيان مي كند كه تمام آسمان،با سقفي محفوظ شده است.

معناي سقف محفوظ چيست؟

بگذاريد آنچه دانشمندان مي گويند را بشنويم:

جو (اتمسفر)،اقيانوسي از گاز در اطراف جهان است،متشكل از گاز هاي نامرئي نزديك به 10 هزار كيلومتر ضخامت دارد و سخت تر از سنگ است.

اكنون بگذاريد ويژگي هاي محافظتي جو را فهرست بندي كنيم:

1از جهان در برابر شهاب و شهاب سنگ محافظت مي كند

ميليون ها شهاب، برخي كوچك و برخي بزرگ،هر روز از فضا بر روي طمين سقوط مي كنند با وجود ساختار شفاف آن جو ما با اين بمباران شهابي مانند يك مانع فولاد برخورد مي كند اگر جو اين خاصيت را نداشت ،هيچ جايي براي زندگي در جهان وجود نداشت زمين پر از حفره بود.

هنگامي كه فضا نوردان به ماه متعلق به زمين رفتند،مشاهده كردند كه شهاب سنگ ها مانند رگبار به ماه برخورد مي كنند و آنهايي كه بزرگتر بودند حفره هايي عميق بر روي سطح ماه تشكيل داده اند.

زماني كه شهاب سنگ ها بسيار سريع به ملكول هاي جو برخورد مي كردند حرارت بسيار بالايي به دست آوردند و بخار ناشي از آن به گرد و غبار تبديل شده و نا پديد شدند.

2از جهان در مقابل اشعه هاي مضر خورشيد محافظت مي كند جو نيز اشعه هاي مضر خورشيد را صاف مي كند و مانع نورهاي فرا بنفش مي شود كه اثراتي مرگبار بر موجودات زنده دارند.

اگر جو،لايه اوزون نداشت ،اشعه هاي مضر خورشيد فيلتر نميشدند و زندگي در جهان از بين ميرفت اين محافظت در آيه اي با عبارت "سقف محفوظ" نشان داده شده است و بيان شده كه اين يك نشان و سند بر وجود خداست.

3از جهان در برابر انجماد فضا محافظت مي كند.

متوسط دما در فضا حدود منفي 270 درجه سانتي گراد است.

به لطف جو،جهان ما از انجماد فضا حفظ شده است جو از بازگشت بسيار سريع انرژي خورشيد به فضا جلوگيري مي كند كه به لطف اين ويژگي اط جو مي باشد.

همچنين اشعه هاي خورشيد را پراكنده مي سازد، تمام مكان ها قادر به استفاده ار نور خورشي مي شوند و آنهايي كه در سايه هستند،روشن مي شوند.

جو گرماي زمين را قادر مي سازد تا به صورت متعادل بر اساس حركات هوايي كه در آن رخ مي دهد توزيع شوند.

بنابراين توده هاي هوا در مكان هايي كه بسيار داغ مي شوند به مكان هايي كه داغ نيستند حمل مي شود و يك تعادل ايجاد مي كند .

پس از افزايش بيش از حد حرارت در مناطق اطراف خط استوا كه به طور مداوم داغ ميشوند، جلوگيري بعمل مي آيد به طور مشابه از كاهش بيش از حد حرارت در مناطق نزديك به قطب ها كه به طور مداوم سرد مي شوند جلوگيري مي شود.

به طور خلاصه تمام حوادث از سرماي مرگبار فضا تا حفظ گرماي قابل زيست در جهان به لطف خدا كه جو را با تمام جزئيات آن خلق كرده ممكن شده است.

4كمربند وان آلن

فقط جو (اتمسفر) نيست كه جهان را از چيزهاي مضر حفط ميكند به همراه جو يك لايه به نام كمربند وان آلن وجود دارد،كه نشات گرفته از ميدان مغناطيسي جهان است و به عنوان يك سپر محافظ در برابر اشعه هاي مضر به سمت سياره مان عمل مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.