عكاسي از گل

چيد آذين

عكاسي از گل

۶ بازديد

عكاسي از گل

اين نكات به شما كمك مي كند تا تصاويري زنده و زيبا از گل ها ثبت كنيد. شما براي عكاسي از گل ها و شكوفه ها نياز به لنز ماكرو يا لنز تله و يا فيلتر هاي كلوز آپ داريد تا بتوانيد كاملا به موضوع نزديك شويد اما اگر اين وسايل را در دست نداريد و يا مي خواهيد از دوربين تلفن همراه براي عكاسي استفاده كنيد مي توانيد از يك ذره بين و عدسي محدب نيز استفاده كنيد. عدسي را جلوي لنز دوربينتان بگيريد و عكاسي كنيد. با تجربه مي توانيد ميزان فاصله خود را با موضوع بدست بياوريد.

عكاسي با گل

1- عكاسي در روز ابري

ممكن است در روزهاي بهار ابرها آسمان را بپوشانند اما نگران نباشيد عكاسي گل ها در يك روز ابري نيز ممكن است. در روز ابري نور محيط نرم و يكنواخت است و اين به شما كمك مي كند تا عكس هايي بدون سايه هاي تند بگيريد.

گل

2- با نور پس زمينه گل ها را درخشان كنيد

زماني كه نور خورشيد از روبروي شما با زاويه 45 درجه مي تابد، شما گل ها و برگ ها را بسيار درخشان مي بينيد. بهترين زمان براي عكاسي در چنين موقعيتي تقريبا چند ساعت پس از طلوع و يا قبل از غروب خورشيد است.

گل

عكس گل زمينه سفيد

عكس گل با پس زمينه سفيد

3- ايجاد محافظ در مقابل باد

بزرگترين مزاحم به هنگام عكاسي از گل هاي بهاري وزش باد است. براي اينكه باد گل ها را حركت ندهد و عكس ها محو نشود زماني را كه باد نمي وزد براي عكاسي انتخاب كنيد ولي اگرمجبور شديد به هنگام وزش باد عكاسي كنيد به كمك نگه داشتن يك تكه مقوا در كنار گل ها آنها را از تكان خوردن محافظت كنيد. راه بهتر اين است كه گلدان را به فضايي سر پوشيده ببريد و آنجا عكاسي كنيد. عكس زير در اتاق گرفته شده و براي پس زمينه آن هم از يك تكه مقواي سفيد استفاده شده است.

گل

4- به گل ها نزديك شويد

 

 

همان طور كه گفتيم وسايلي مانند لنز تله، لنز ماكرو و فيلتر هاي كلوز آپ به ما كمك مي كند كه به گل ها نزديك ترشويم تا از نماي بسته بتوانيم از آنها عكس بگيريم. شما مي توانيد با كمك اين ابزار و يا يك عدسي محدب كه جلوي لنزتان قرار مي دهيد تا جايي كه ممكن است به موضوع نزديك شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.