عواقب فرار از خانه

۳ بازديد

فرار

خيلي ها كه تصميم مي گيرند از خانه فرار كنند، در ذهنشان يك زندگي مهيج و فريبنده شكل داده اند كه مي توانند مثل بزرگترها زندگي كنند. زندگي نوجواناني كه از خانه فرار مي كنند خيلي سخت است و آخر سر مي بينند نه جايي براي زندگي دارند و نه غذايي براي خوردن و ممكن است براي پول درآوردن به دزدي، فروش مواد مخدر يا روسپي گري روي بياورند.

هر ساله نوجوانان زيادي در كل دنيا از خانه فرار مي كنند كه خيلي از آن ها به خاطر بيماري، خودكشي، يا حمله و ... مي ميرند. نوجوانان ممكن است به دلايل مختلفي فرار از خانه كنند:سوء استفاده والدين از آن ها، مشكلات خانوادگي يا مشكل در مدرسه و يا با دوستان.

بعضي ها به خاطر اعتياد به موادمخدر چه خودشان و چه يكي از اعضاي خانواده شان از خانه فرار مي كنند. بعضي ديگر به خاطر رسيدن به آزادي بيش تر و بعضي براي بودن با دوستانشان از خانه فرار مي كنند.

با دوستتان كه در مورد تصميمش براي فرار از خانه حرف مي زند، حرف بزنيد و ببينيد كه چه چيز اذيتش مي كند و براي اين كه اوضاع را بهتر كنيد با هم هم فكري كنيد. در كنار اين حتماً خيلي زود با يك بزرگ تر كه به او اعتماد داريد صحبت كنيد و موضوع را با او درميان بگذاريد.

اگر دوست نداريد به والدينتان بگوييد، مي توانيد به بزرگترهاي ديگري كه مي شناسيد، يكي از اقوامتان، مشاور مدرسه، پزشك خانوادگيتان و از اين قبيل موضوع را بگوييد. يك بزرگ تر قابل اعتماد مي تواند به دوستتان كمك كند تا بفهمد كه راه حل هاي بهتري هم براي حل مشكلاتش وجود دارد. نكته آخر: اگر دوستتان فرار كرده است يا چند روزي است كه او را نديده ايد و از او خبر نداريد و فكر مي كنيد دليلش فرار  از خانه است، فوراً اقدام كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.