عكاسي

چيد آذين

عكاسي

۶ بازديد

عكاسي يكي از لذت بخش ترين شاخه هاي هنر است. كساني كه اهل تفريح و ثبت كردن لحظه ها و حتي زيبايي هاي موجود در اطراف خود هستند معمولا انسان هاي خوش ذوق و سليقه هستند.
در وهله ي اول براي گرفتن عكسي خوب بايد با مفاهيم عكاسي يا  تكنيكهاي عكاسي كه شامل فاصله كانوني، ديافراگم، عمق ميدان، نسبت هاي ابعادي، تراز سفيدي، كادربندي و ... آشنا شويم .

خلاقيت يك بخش جدانشدني در هنر عكاسي است. هرچقدر ذوق بيشتري در اين زمينه داشته باشيد ميتوانيد عكسهاي خلاقانه بيشتري بگيريد و بيشترين تأثير را در مخاطب خود بگذاريد.
مثلا عكس هايي زيبا از كودكان خلق كنيم و يا در هر شرايطي اين خلاقيت را داشته باشيم. مثلا عكاسي به صورت شگفت انگيز يك نوع خلاقيت در عكاسي است.

گاهي براي خارق العاده ساختن عكس هايي كه گرفتيم لازم است با نرم افزارهاي ويرايش عكس مانند فتوشاپ آشنا باشيم كه بتوانيم عكسهاي فرا واقعيت بسازيم كه بسيار جالب و ديدني است.

يكي از شاخه هاي جذاب عكاسي ميتواند عكاسي از طبيعت باشد ما با ثبت كردن طبيعتي كه در آن زندگي ميكنيم يا حتي به طبيعت هايي كه سفر ميكنيم در واقع حس زيباي آن طبيعت را هميشه با خود خواهيم داشت.

گاهي براي تنوع و خاص شدن برخي از عكس ها ما عكاسي سياه و سفيد انجام ميدهيم كه زيبايي منحصر به فرد خود را دارد عكاسي سياه و سفيد همانطور كه گفته شد يكي از زيبا ترين شاخه هاي عكاسي است. اين عكس ها تركيبي از طيف سياه و سفيد هستند كه در زير آن ها سايه هاي خاكستري ايجاد مي شود. عكاسي سياه و سفيد شاخه اي از عكاسي است كه در آن، عنصر رنگ وجود ندارد و مي توان از آن براي ايجاد فضاهاي رمانتيك و رمزآلودي كه از عهده عكاسي رنگي خارج است استفاده كرد. اين نوع عكاسي با بهره گيري از سايه هاي قوي و طيف هاي خشن، سوژه را برجسته مي كند و انتقال حس و مفهوم عكس را بهتر مي كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.