رشته گرافيك

چيد آذين

رشته گرافيك

۶ بازديد

معرفي رشته گرافيك

معرفي رشته

گرافيك در لغت به معني رسامي كردن است و در واقع يك واژه يوناني است. از لحاظ رده بندي هنرها، هنر گرافيك ( ارتباط تصويري ) را شاخه اي از هنرهاي تجسمي (پلاستيك) به شمار مي آورند. هنر گرافيك در كشور ما از يك سابقه تاريخي برخوردار است. مي توان گفت از نقوش اوليه روي سفال ها، حجاري ها، گچ بري ها، نقوش پارچه ها، قالي و ... تا زمان ظهور فن چاپ، هنر گرافيك و هنرهاي تجسمي در كشور ما وجود داشته است.

گرافيك در عصر ما در زمينه هاي كتاب آرايي و عرضه تبليغات تجاري، اعلانات ديواري (پوستر) و مطبوعاتي تا نشانه ها و غيره راه يافته است. حتي از اين حد هم فراتر رفته و با ورود به علم سينمايي و تلويزيون در عنوان بندي (تيتراژ) فيلم ها و برنامه هاي تلوزيوني، نقاشي متحرك (انيميشن)، نقش اسكناس و... كاربرد يافته است.

يك هنرمند گرافيست با استفاده از كمترين عناصر بصري سعي مي كند بيش ترين پيام را به مخاطب برساند. هنرجويان در طول سال تحصيلي در هنرستان با موارد زير آشنا مي شوند:

با اصول اوليه ي گرافيك شامل طراحي، مباني هنرهاي تجسمي، تاريخ هنر، خط در گرافيك، تصوير سازي، كارگاه گرافيك، صفحه آرايي، عكاسي و چاپ.

شرايط ورود به رشته گرافيك:

معرفي رشته

رشته گرافيك در هنرستان

1- داشتن معدل 16 يا بالاتر در كارنامه سال اول 2- داشتن علاقه و انگيزه لازم به تحصيل در اين رشته

آينده تحصيلي رشته گرافيك: 1- بلافاصله پس از فارغ التحصيل شدن از هنرستان، در تابستان سال سوم، هنر جويان مي توانند در كنكور فني و حرفه اي شركت نموده و پس از قبولي در كنكور به تحصيل در آموزشكده هاي فني و حرفه اي بپردازند و پس از 2 سال، موفق به اخذ فوق ديپلم گردند. 2- پس از اخذ ديپلم هنرستان، هنر جويان گرافيك مي توانند بدون آزمون ورودي وارد پيش دانشگاهي هنر شده و پس از يك سال تحصيل، در كنكور سراسري هنر شركت نموده و در يكي از رشته هاي عكاسي، صنايع دستي، سينما، تئاتر، مرمت آثار باستاني، هنرهاي اسلامي، طراحي و چاپ پارچه و لباس، گرافيك، نقاشي، طراحي صنعتي و طراحي فرش به تحصيل پرداخته و پس از 4 سال موفق به اخذ ليسانس گردند.

رشته گرافيك هنرستان

تعداد واحد هايي كه هنرجو بايد در 2 سال دوم و سوم رشته گرافيك بگذراند: دروس عمومي 26 واحد و دروس تخصصي 39 واحد.

توانمندي هاي لازم كه هنرجويان در بدو ورود به اين رشته بايد داشته باشند: 1- ديد هنري داشته باشند. 2- طراحي در سطوح ابتدايي بلد با شند. 3- علاقه مند واقعي باشند. مهارت هايي كه هنرجويان در طي اين مدت كسب مي كنند: 1- فراگيري عكاسي و مراحل چاپ و ظهور عكس سياه و سفيد 2- آشنايي با طراحي و رنگ شناسي 3- مهارت طراحي حروف صفحه آرايي – تصوير سازي كتاب كودك 4- طراحي پوستر، آرم، بسته بندي و جعبه سازي 5- خوشنويسي درحد مبتدي – چاپ دستي هزينه هايي كه هنرجويان در اين رشته متقبل مي شوند: 1- هزينه دوربين و فيلم و كاغذ عكاسي 2- هزينه گواش - قلم مو - مقوا آبرنگ - مدادرنگي - پاستل - ماژيك رنگي - رنگ روغن - مقواي ايراني و خارجي - مداد طراحي - وسايلي مانند چوب و ورقه فلزي

معرفي رشته3

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.